Sider

torsdag 16. september 2021

Dette er genialt altså ❤️

Har sett et par ganger tidligere at enkelte hundekjørere bruker klesklyper med hundens navn for å sette opp spannoppsett. Jeg har lett i flere butikker etter klesklyper i tre, men dessverre ikke funnet noen som har. Heldigvis hadde mamma og pappa endel å gi bort ❤️

Vi skriver treningsdagbok hvor spannturer noteres med oppsett osv etter trening. Det har vi gjort siden vi startet med hundekjøring. Koselig og bla tilbake i, derfor vil jeg ha det i bok og ikke på pc. Boka ligger inne, så å ha en oversikt ute er lurt!

Enkelte dager møter Caroline og jeg hverandre i døra, og da er disse klypene også geniale. Hos oss er nå nesten halvparten seniorhunder, så det er endel vi ikke har fokus på hundekjøring med. Enkelte har lagt trekkselen på hylla for godt, andre har like stor glede av andre aktiviteter. Selv om man er pensjonert fra spann, så skal det jo skje noe i løpet av dagen ❤️

Klypene har vi hengt på et hundegårdselement, og vi henger de alltid i et hjørne. Så når dagen starter flytter vi bare klypene ettersom hva vi gjør med hvem. Er klypa hengt i hjørnet på motsatt side er den hunden ferdig for dagen. Vel de yngste er alltid klare for mer da, men da betyr det at fokus kan være på de som ikke har fått flyttet klypa si. Er klypa flyttet til midten betyr det at man bare startet noen form for aktivitet. Veldig lett for meg da hvis Caroline eks har vært hjemme med hundene på dagen, og jeg skal overta på kvelden. Da er det lett å se hvem jeg skal ha fokus på.