Sider

torsdag 26. august 2021

Ferdig med to hjemmestrikka gensere ❤️

Dette er Qanik fra boka Villmarksgensere II ❤️ Den begynte jeg på i våres, men la bort strikketøyet da varmen og sommeren kom. Da orker jeg ikke strikke varme gensere. Egentlig skulle jeg brukt garnet Alafoss Lopi, men jeg ville ikke ha den så tykk så jeg brukte heller Lett Lopi. Tok utgangspunkt i maskeantallet på Stormgenseren fra Villmarksgensere I og tilpasset mønsteret til Lett Lopi. Det funket kjempebra, og med kort hals med rullekant ble jeg veldig fornøyd ❤️ Denne genseren ga jeg bort i gave. Det er jo begrenset hvor mange ullgensere jeg egentlig trenger...

Første genser fra boka Kreativ Strikk med islandsk ull fra Birgirsdottir ❤️ Denne genseren kalles Gunnda, og den var veldig morsom og rask å strikke! Brukte Alafoss Lopi. Dette bildet var før den ble lagt i bløt, så den er finere nå. Siden jeg har så mange ullgensere vurderer jeg selge denne. Kanskje jeg legger den ut nærmere jul ❤️