Sider

onsdag 4. oktober 2017

Mere strikk - luestrikk, søppelstrikk og kunststrikk ♥

Så er det vel på tide med et strikkeinnlegg igjen. Det har blitt strikket mange luer i samme mønster. Av de jeg har strikket tidligere har jeg bare de blå igjen, resten er solgt. Se innlegg om tidligere luer HER♥ Jeg er også godt i gang med en genser i fritidsgarn. Det er ikke så ofte jeg lager større ting, men denne tror jeg faktisk jeg skal få ferdig. Ermene er ferdige og jeg er mye over halvveis med bolen. Så feller jeg av med raglanfelling ♥ Også blir det noen julegaveprosjekter også. Søsteren min har blant annet raggsokker på ønskelisten.

Dette er "SØPPELSTRIKK"...!!! Ja disse prosjektene endte i søpla. Den sennepsgule halsen strikket jeg for lenge siden. Den er strikket i Alafoss Lopi, og ble dessverre tovet altfor hardt. Dette var mens jeg hadde den gamle vaskemaskinen min. Nå som jeg har ny maskin har jeg motsatt problem. Den tover altfor løst. Så løst at det ikke blir bruktbart. Disse fire luene strikket jeg etter oppskrift, men uansett antall ganger i maskinen ble de ALTFOR store. Det var synd! jeg hadde til og med et par bestillinger på slike luer...

Denne Norgesluen i 100% ull ble fort solgt ♥

Denne lua i 100% ull fikk mamma av meg i gave ♥

Denne er dessverre ikke i ren ull (54% akryl, 30% ull og 16% reflekstråd).

Samme lue som over, men her ser du hverodan refleksen lyser opp ♥

Lue strikket i Alafoss Lopi. Gave til Caroline ♥

Disse er et kunstverk, men de har jeg IKKE strikket selv. Jeg bestilte 3 par av en bekjent ♥