Sider

torsdag 30. mars 2017

Vår, velferd og litt av hvert ♥

Jeg syns dette tekstbilde var så festlig og treffende at jeg bare måtte stjele det fra facebook. Ellers er rapporten Velferd for sledehunder og hunder som bor ute fra Vitenskapskomiteen for mattrygghet klar. Hele rapporten kan lastes ned i pdf format via linken!
 
En onsdag ettermiddag ringte jeg og bestilte noen tonn grus. Allerede torsdag morgen ble det levert. Super service fra Hobøl Pukkverk ♥ I forkant hadde vi rensket opp og rakt, så det bare var å trille inn lass på lass med grus. Pelle og Saxo satte nok pris på det!
 
Den andre hundegården vi fikk gjort ferdig var der Tolga, Kua og Moby bor. Deretter måtte vi vente litt så de andre gårdene tørket opp litt til. Vi har fått lagt grus i en gård til og er nå halvvveis. Resten får vi ta i helgen. Den siste gården vi har står på plattingen, så der skal det heller høytrykkspyles. Det blir så fint atte, og det fortjener potebarna ♥ 
 
Vi kan ennå kjøre på treningsturer veldig tidlig eller godt utpå kvelden. Midt på dagen og tidlig kveld har det vært for varmt. Da koser vi oss heller på tur. På akkurat denne turen var det Saxo, Oliver og Lilly jeg hadde med meg ♥
 
Planter hører våren til ♥ Et par ved inngangspartiet og resten i hundegården. Det er jo tross alt der vi tilbringer mest tid. I den delen av hagen vi liksom har satt av til hundefri sone har jeg tørkesnorer og en liten inngjerdet kjøkkenhage. Grunnen til at jeg skriver liksom er at rett som det er slipper vi bikkjene inn der også. Nå tidlig på våren venter vi til gresset kommer. Er de der for mye nå ødelegges det lille som er av gress. De har jo tross alt en stor løpegård også rett ut fra hundegårdene.
 
Dette her er veldig viktig!!! For som teksten sier er ikke dette søte bilder av barn og hunde, men rett og slett farlige situasjoner. Hvis foreldre tillater dette er det neimen ikke rart at barn blir bitt!

Besøk også gjerne vår hjemmeside http://www.huskybanden.com eller vår fbside https://www.facebook.com/pages/Huskybanden/186558051419185