Sider

fredag 24. februar 2017

Hund og demens, og vi koser oss med snø i finværet ♥

♥ For 2 dager siden la Caroline ut disse bildene på fb, hvor hun tagget meg, med teksten "Fandens drittbikkje... Noen ganger lurer jeg på hvorfor jeg gidder å være hundeeier. Dette møtte meg i dag etter en lang dag på jobb". I sånne situasjoner kan man nesten velge om man skal le eller grine, og vi valgte det første. Vi holdt en fleipete og humoristisk tone på fb i kommentarer, selv om jeg ikke tror alle skjønte det.
♥ MEN når sant skal sies så er vi bekymret for synderen, som er Baloo. Han begynner å bli en gammel mann, og har fått endel "rare" greier for seg.  Han var hos veterinæren for en mnd siden fordi han ble syk, men de kunne ikke finne noe galt med han. Kan leses HER. Jeg mistenker demens, og jo mer jeg leser om det jo sikrere blir jeg. På siden Dog Dementia: Help and support (Eileen Anderson) er det mye god info. Ellers blir det å saumfare nettet etter info. Ja også har jeg vært i kontakt med veterinær ang demens og andre med lang utdannelse og erfaring på hund. Så dette er ikke noe vi ikke bryr oss om, selv om vi fleiper om det.
 ♥ Det er en stund siden Baloo lærte seg å åpne døren inn til søpla, så der har vi barnesikring. Denne dagen var han tydeligvis fast bestemt på å åpne døra, så han rev den av med hengsler og det hele. Deretter ble søpla nøye sortert og delt i mindre deler. Oppvaskmaskinen var også åpnet og grundig sjekket. Han hadde åpnet døra til skapet ved siden av også, og dratt ut toastjern, vaffeljern, brødformer osv.
♥ Det som var mest spennende hadde han tatt med seg inn i stua og lagt i sofaen. Der ble det inspisert enda mer nøye og delt opp i mindre deler. Må forresten huske kjøpe ny rund kakeform!!!
♥ Da huset var ryddet etter Baloo sine herjinger, så tok jeg med meg han på en skitur. Det hadde vært en lang dag, så deilig å komme seg ut. Enda litt senere ble det sledetur også. En god treningsøkt både med ski og slede, for spor og løyper må vi lage selv.
♥ Bestevennene Caroline og Emil koser seg.

♥ Oliver var hos frisøren i går, og det var ikke vits å dra hjem i mellomtiden. Vi pakket lillebilen full av bikkjer, leverte Oliver, og gikk tur med Emil, Baloo og griffene Kari, Lilly og Herman. Nydelig vær og småtrollene fikk løpe løse på jorder og i skogen. Ekstra spennende på tur i områder vi ikke bruker så ofte.

♥ Fineste småtrolla! Baloo koste seg med snøbading.

♥ Se så fin Oliver ble! Vi bruker hundebutikken i Enebakk eller Spydeberg som også har hundespa. Innehaver har selv flere griffons.

♥ Vakre Baloo full av snø.

♥ Godeste Gambia og Moby etter treningstur i går. Det ble vogntur i går. En flott tur hvor lille Elmer som ble 8 mndr i går imponerte stort som leder sammen Saxo. Begge fra samme kennel, Skjøthaug/Karlstrøm.

♥ Happy musher ♥♥♥

♥ Dette er så sant, så sant. Kan ikke tenke meg å noen gang være uten





Besøk også gjerne vår hjemmeside http://www.huskybanden.com eller vår fbside https://www.facebook.com/pages/Huskybanden/186558051419185