Sider

torsdag 15. mars 2018

Som vi overdramatiserte... samt noen bilder ♥

Jeg er sikker på at i går hadde jeg slått Marit Bjørgen på ski, der jeg heseblesende hastet gjennom skogen opp til grunneier. Attpåtil uten hund foran! Både Caroline og jeg fikk nemlig begge sjokk i går da grunneier kom kjørende på atv med scooterbelte og sånn man lager skispor med gjennom skogen og forbi oss og nedover veien. Vi hadde nettopp vært ute med et spann og skulle ut med et til.

Avtalen er at vi kan kjøre hvor vi vil, utenom hvis det er sådd eller hvis han har kjørt opp skispor. Han kjører alltid opp bare et lite skispor på et jorde, og hvis det kommer ny snø i det skisporet kan vi kjøre der til han kjører opp nye løyper (noe han ikke gjør så altfor ofte). Og vi er velkommen til å krysse skisporet ved behov når vi skal videre.
 
I løpet av de årene vi har bodd i Tomter har det aldri blitt kjørt opp gjennom skogen, og nå var det til og med skispor der jeg hadde gått opp sledeløype til fots utenom stien i skogen. Dette betydde at vi ikke kom oss noe sted uten å putte bikkjene i bilen og kjøre avgårde. Det var derfor jeg ville dra å snakke med de, for vi lurte på om vi hadde gjort noe galt. De har vært superhyggelige siden vi flyttet til Tomter, så vi skjønte ingen verdens ting.

Uff som jeg hadde overdramatisert i hodet mitt! Snakket med kona og hun kunne fortelle at han kun hadde kjørt den veien fordi han skulle kjøre med atv et annet sted og ikke hadde giddet ta av den løypesaken bakpå. Så vi måtte bare dra ut igjen med bikkjene. De syns det var så koselig når de så oss ute med sleden, spesielt kveldstid. Jeg ble så happy :-) Og siden han har kjørt i skogen med atv med belter, så har vi dobbelt så brede spor :-) Kom oss ut med siste spannet, og Caroline som jobber i kveld har vært ute på dagen i dag også.
Her er det nå dobbelt så brede spor :-) På denne turen gikk Olaf i led sammen Tolga. Olaf har ikke peiling på høyre og venstre, men fram vil han! Og når han ikke lystrer høyre og venstre selv når Tolga prøver dra han med seg, så setter hun seg bare ned og venter på hjelp fra meg. Likevel tror jeg på sikt Olaf kan bli god foran. Det må bare litt mer trening og tålmodighet til ♥ Resten av spannet besto av Octavia, Valemon, Emil og Gonzo ♥
 
Kveldstur med Mikke, Lexi, Olaf, Pelle, Gonzo og Melissa ♥ Litt artig med slede langs veien, for det vekker oppmerksomhet. Mange biler kjører ekstra sakte mens de titter på oss. Andre vinker og tar bilder :-)
 
Det er mye snø hjemme denne vinteren for småtrollene, så vi reiser gjerne litt vekk. Her er Caroline på tur med Oliver og Lilly i Knapstad ♥
 
Vakre småtroll i hver sin fleecedress/genser ♥
 
Olaf bestemte da han flyttet hit i høst at Caroline var en "teiting". Hun har jobbet jevnt og trutt med han og de har kommet ganske langt ♥ Han er en liten raring han, men en veldig dyktig, vakker og god hund ♥
 
Mikke slapper av foran peisovnen ♥ Trives godt inne han og er verdens søteste når han myser :-)

Besøk også gjerne vår hjemmeside http://www.huskybanden.com eller vår fbside https://www.facebook.com/pages/Huskybanden/186558051419185