Sider

mandag 14. august 2017

Strikking, kortreist mat og kjøkkenhage ♥

Altfor skjelden jeg finner ro nok i kroppen til å sette meg ned med strikketøyet! Jeg har alltid flere prosjekter på gang, og noen har ligget i årevis. Jeg har også mye garn jeg skulle fått brukt opp! Har mange nøster som jeg bare har en eller to av, samt mye rester.

Her er hvertfall 3 hjemmestrikka kluter ♥ Har strikket mange kluter i dette enkle mønsteret, og det blir supergode kluter! Det finnes nesten bare hjemmestrikka kluter hjemme hos oss ♥ Dessuten har jeg gitt bort mange i gaver, og det er jo ikke så lenge til jul ♥
 
Det er en god stund siden jeg startet på Herman sin genser. Tror jeg begynte i vinter, tidlig våres. Så klarte jeg etterhvert å få gjort den ferdig, men så ble den liggende igjen da jeg ikke gadd feste tråder! Men nå er den endelig helt ferdig, men Herman ser alt annet enn glad ut for den nye genseren sin... Gratismønster til denne hundegenseren finnes HER
Garnslanking pågår...!!! Dette har jeg ikke heklet på så lenge, men jeg vet det kommer til å ta tid, for jeg ønsker at det skal bli et stort og godt restegarnsteppe som jeg kan pakke meg inn i på kalde dager ♥
 
I helgen strikket jeg noe som skal bli en tovet lue. På bildet er den ferdig, men problemet var at den ikke krympet så mye som den skulle i maskinen, så den er nesten like stor ennå. Jeg har byttet vaskemaskin siden sist gang jeg tovet, så får bare prøve meg fram. Enten blir jeg fornøyd etter hvert, eller så går den i søpla.
 
Her om dagen fant jeg masse kantareller. Aldri funnet så mye før, og det var bare noen hundre meter hjemmefra ♥ Jeg prøver å bli flinkere til å benytte meg av kortreist mat ♥ På Egeland Gård som ligger i Spydeberg kan vi på sommeren og høsten kjøpe jordbær, purre, klomkål og hodekål. Fra Syversby Gård i Tomter kjøper vi egg, og noen ganger kjøtt fra Highland Cattle. Det er masse rips på vår eneste ripsbusk. Har plukket noe, men mye igjen. Burde vel også ta en tur å se etter blåbær også.
 
Årets kjøkkenhage ble ingen særlig stor suksess. Avlingen består av litt tomat, en spesiell type kål og sukkererter + noen urter og bittelitt blomster. Mer kortreist blir ikke maten ♥


Besøk også gjerne vår hjemmeside http://www.huskybanden.com eller vår fbside https://www.facebook.com/pages/Huskybanden/186558051419185