Sider

lørdag 5. august 2017

Arctic Dome i Åstdalen

Fra i går til i dag besøkte jeg et flott sted i Åstdalen. Det var årets miniferie, og nesten uten hund, men bare nesten... Melissa reserverte jeg da hun bare var noen uker gammel, og nå var hun 8 uker og klar for et liv uten mor og kullsøsken. Leif Tore Lie og Ida Nilseng driver Sjusjøen Husky Tours, og det var der jeg skulle hente Melissa. De driver også Arctic Dome og kanopadling i Åstdalen. Da var det jo greit å kombinere valpehenting og et besøk i Arctic Dome. Et besøk jeg ikke angrer på, for trenger jammen ikke være der lenge for å lade batteriene.

Her er spiseplassen inne i domen, men det var oppholdsvær innimellom, så mat ble laget og spist ute.

Var godt selv om det plaskregnet ute deler av gårsdagen å sitte i godstolen og nyte utsikten utover vannet.
Melissa er den første hunden som har overnattet i domen. La noen tisselaken på gulvet for husren var hun selvfølgelig ikke, og dekket til de hvite godstolene med pledd. Mer tilpasning trengtes ikke for å tilrettelegge for valp. Hun utforsket masse og fikk mange nye inntrykk. Alt skal jo luktes og smakes på.

Ved domen ligger også to kanoer til fri disposisjon, men de ble ikke brukt. Blir nok ikke siste gang jeg tar turen dit, med eller uten hund, så får det bli en padletur da. Et besøk til Arctic Dome anbefales på det varmeste!
Nå er vi hjemme i Tomter igjen. Melissa sover inne nå, og har selskap av griffene, Baloo og Emil. I sta slapp vi ut Mikke, Gonzo og Octavia, men Melissa var sliten og brydde seg ikke særlig. Ny dag i morgen.