Sider

mandag 20. mai 2019

Nå blir det koselig ute hos potebarna ❤️

Det er jo litt deilig med det varme været nå i mai, men noe særlig varmere trenger det ikke bli for min del. Både Caroline og jeg ble faktisk litt solbrente på selveste 17. mai. Vi ønsker at det fortsetter med kjølige morgener og kvelder gjerne hele sommeren, så vi kan kjøre hund ❤️ Det er masse å gjøre ute i hundegården også, og vi er godt i gang. Påskeliljene vi pyntet med ute til påske er byttet ut med sommerblomster. Og når en av oss er hjemme og været er bra er det deilig å bare ha terrassedøren åpen, så kan innehundene gå inn og ut som de vil. Også åpner vi alltid opp et par hundegårder også, så flere kan gå fritt inn og ut. Griffene nyter gjerne finværet i terrassemøblene. Napa og Fia som vi passet har reist hjem igjen. De var her mens eier gikk på ski over Grønland. den turen kan leses om i bloggen: Drømmen om ultra. Napa og Fia er to supertrivelige huskytisper som skled godt inn i flokken her. De har blitt brukt mye på ski og foran kickbike i 2-spann, og vært prøvd i 4-spann. Her gikk de begge godt i 8-spann, og viste store glede og ingen usikkerhet ❤️

Middag på terrassen, og Gonzo prøver de triks han kan for å få smake ❤️

I fjor sommer lagde vi navneskilt til alle utehundene og hang opp på hundegårdene. Vær og vind hadde gjort de så stygge, så det var på tide med nye. Dessuten hadde vi ikke laget skilt til Ella, Ulsom og Tur ❤️ Gonzo fikk heller ikke skilt, da han har vært fast innehund de siste årene ❤️ Jeg syns det blir utrolig koselig med disse skiltene utenfor hver hundegård. De henges opp med strips, så kan vi enkelt bytte om hvis vi bytter om på hvem som står sammen hvem. Med såpass mange tisper og hannhunder er vi veldig fornøyde med hvordan de står nå, da vi bare må skille hannhunder/tisper i to gårder under løpetid. Mikke, Moby og Tur deler gård. Saxi og Pelle deler gård. Ella og Ulsom deler gård. Lexi og Octavia deler gård. Tolga og Olaf (kastrert) deler gård. Valemon, Elmer og Melissa står alene. Så da er det Faina og Janson, samt Kua og Pernst som må splittes under løpetid. Dette skaper mer ro og harmoni ❤️

Gjenbruk av endel resteplank ble til 3 krakker/små bord. Det var veldig enkelt når jeg først kom på hvordan jeg skulle gjøre det. Tilsammen 33 plankebiter av 45 cm, og med den fine saga jeg fikk til bursdagen min var dette "lett som en plett"! Gøy å være kreativ å lage ting ❤️


Det ble bra å få blomstene opp fra bakken. Dette er ute i hundegården, derfor er blomstene og husveggen gjerdet inn, så det ikke skal bli tisset ned av gutta! Syns det ble trivelig jeg ❤️ Det er ute sammen hundene vi tilbringer mest tid, så da blir blomster også plassert der. I tillegg til disse har jeg hengt blomster høyt oppe på flere av hundegårdene ❤️